Mohlo by vás také zajímat
Škodovky už umí platit za tankování samy. Díky službě Pay to Fuel
Libor Akrman 16. září 2024Škoda Auto ve spolupráci s Mastercard spustila v Česku službu Pay to Fuel, která umožňuje platit za načerpané palivo přímo…
Není trh s elektromobily příliš závislý na Tesle? Pozdní dodávky vyvolávají obavy
Peter Garnry 3. dubna 2024Dodávky společnosti Tesla za první čtvrtletí výrazně zaostaly za odhady, což je největší zpoždění v její historii. Důvodem je kombinace…
Inflace už je krotká, cena bitcoinu zase šplhá do nebes a rusko-čínské Citroëny aneb souhrn ekonomických událostí 7. týdne 2024
Libor Akrman, František Novák 16. února 2024Inflace už je v Česku pod 3 %; bitcoin aktuálně stojí přes 52 tisíc USD; Bloomberg věští konec německé průmyslové…
- ČLÁNEK
Představení luxusních vozů v době koronaviru: v pohodlí domova a se sklenkou v ruce
Mercedes-Benz uvedl na trh luxusní model GLE kupé. Kvůli pandemii nemoci covid-19 zorganizoval představení pro zákazníky výhradně on-line, ovšem se vším, na co jsou nároční zájemci o takový vůz zvyklí, včetně řízené degustace rumů.
Současná situace nutí automobilky improvizovat, a to i ve chvíli, kdy uvádějí nové modely na trh. Zatímco běžně se na premiéru drahých modelů zvou potenciální zákazníci na zvláštní místo, kde se pro ně připraví zážitkový program, riziko šíření koronaviru přimělo české zastoupení Mercedesu-Benz ke změně plánu.
Premiéru přichystalo výhradně digitální, ovšem zákazníky se rozhodlo nepřipravit ani o nezvyklý zážitek.
Informace a zážitek zůstaly, forma ale byla jiná
Přibližně stovka klientů dostala unikátní kód, prostřednictvím něhož se každý mohl připojit, jak mu vyhovovalo: pomocí telefonu, tabletu nebo počítače, z obýváku nebo třeba ze zahrady.
Zatímco v první části moderátor zpovídal zástupce značky, v druhé půli se slova ujal degustátor, který diváky u počítačů provázel ochutnávkou spojenou i se soutěží. Kdo poznal, který rum se skrývá v jedné ze tří malých lahviček, a měl trochu štěstí, vyhrál celou velkou lahev.
„Akci připravil ve spolupráci s agenturou náš český marketingový tým. Aktuální situace nás přiměla zvážit všechny možnosti – nechtěli jsme uvedení na trh odkládat, neboť nás v tomto roce čeká více novinek a zákazníci byli na tento vůz zvědaví,“ vysvětlil Josef Hlávka, produktový manažer, který má prodej vozů AMG v České republice na starosti.
Zároveň ale přiznal, že už mu chyběl dříve pravidelný kontakt s příznivci značky Mercedes-AMG. „Byla to pro nás motivace k hledání nových řešení, jak zůstat se zákazníky ve spojení,“ dodal.
Živý přenos jako netradiční premiéra
„S živým přenosem po internetu jsme už měli jistou zkušenost, protože v roce 2017 jsme
přes sociální sítě přenášeli livestream o modelu AMG GT R. Ale v tomto rozměru, pro tolik
zákazníků a s doprovodným programem znamenalo představení GLE kupé něco nového,“
upřesňuje Hlávka.
Část chodovské prodejny AMG se změnila v technické zázemí s mixážními pulty a režií.
Spojení moderátora a prezentujících specialistů od Mercedesu-Benz a AMG zajistilo, že premiéra nepostrádala spád. Samotný přenos měl vysokou úroveň jednak díky technickému zázemí, jednak použitím několika kamer.
Navíc nechyběla ani možnost zapojit do diskuse sledující zákazníky, kteří mohli klást dotazy pomocí chatu, a moderátor pak předával otázky zástupcům Mercedesu. „V něčem to byla prezentace jako každá jiná, jen jsme museli oslovit zákazníky dříve a včas získat potvrzení účasti,“ vysvětluje Jan Kuhn, tiskový mluvčí společnosti Mercedes-Benz.
„Náročné bylo v krátké době doručení degustačních balíčků pro registrované po celém Česku. Hodně úsilí vyžadovalo také technické zabezpečení přenosu. Moderátoři měli rovněž poměrně krátký čas na přípravu, ale myslím, že vše proběhlo dobře.“
GLE: SUV pro nejnáročnější
Mercedes-Benz GLE kupé je druhou generací sportovně laděného SUV se splývavou zádí, pro které se vžilo označení kupé, i když má patery dveře. Nejžádanějším motorem bude zřejmě i u nového provedení šestiválec 3,0 l, tentokrát o výkonu 200 nebo 247 kW (verze 350 d a 400 d), vždy se stálým pohonem všech kol 4MATIC.
Silnější diesel vyvine až 240 km/h, zrychlení 0–100 km/h přitom zvládne za 5,7 s a normovaná spotřeba se pohybuje mezi 6,9 a 7,4 l na 100 km.
Že jde o vůz pro horních deset tisíc, dokládá základní cena verze 350 d, která činí 2 020 700 Kč včetně DPH. Částka na cenovce ovšem může být také dvojnásobná, to když se zájemce rozhodne o vrcholné provedení GLE 63 S 4MATIC+, poháněné biturbem přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Zrušený autosalon v Ženevě bude stát automobilky jen „drobné“. O co návštěvníci přišli?
Proč je automobilový průmysl pro Evropskou unii tolik důležitý?
Automobilový průmysl se obává těžkých časů. Zotavení nemusí přijít rychle
Tento motor podle firemní tradice „one man, one engine“ vyrábí vždy jediný mechanik, který pak své dílo korunuje podepsanou plaketou umístěnou na krytu. Výkon nejsilnější verze činí 612 koní, a tak není divu, že zrychlení na 100 km/h zvládne tento pořízek za 3,8 s a nejvyšší rychlost s balíčkem AMG Drivers Package je elektronicky omezena až na 280 km/h.
Přestože je Mercedes-Benz GLE, zvláště ve verzích AMG, velmi luxusní zboží, zákazníci jsou ochotni si na něj počkat. O tuto verzi je navíc v Česku velký zájem, což platí i o ostatních modelech třícípé hvězdy. Podílem sportovních verzí na celkovém odbytu se dokonce Česká republika řadí mezi pět nejlepších trhů v Evropě.
Příště už jen on-line?
Netradiční premiéra na internetu měla mezi zákazníky úspěch, k čemuž prý přispěla i zážitková část s ochutnávkou rumů.
„Doposud jsem obdržel pouze kladné reakce od dealerů i zákazníků, takže věřím, že jsme skutečně trefili vhodný poměr mezi poskytnutím produktových informací záživnou formou a následným programem s degustací,“ říká Josef Hlávka z AMG.
„Běžný živý přenos jsme tak posunuli na úroveň značky Mercedes-Benz,“ doplňuje. A z čeho měli při přípravách největší obavy?
„V produktové části byla největším rozdílem samozřejmě absence okamžité interakce s diváky, člověk nemá ponětí, zda ještě baví, nebo zda již třeba nezachází příliš do detailů. Měl jsem radost z velkého množství relevantních dotazů k produktu, které mě tak v závěru uklidnily, že se na nás zákazníci skutečně pozorně dívali. V tomto ohledu jsem si připadal jako při tradičním uvedení vozu na trh.“
V Mercedesu zatím nemají jasno, zda on-line prezentaci touto formou zopakují, i když jsou s jejím výsledkem spokojeni. „Nyní musíme akci vyhodnotit. Bude rovněž záležet na trvání různých opatření a zájmu veřejnosti se účastnit reálných prezentací či jiných akcí. Máme ale dobrou zkušenost, a pokud situace bude dalším podobným prezentacím nakloněna, můžeme o nich uvažovat,“ uzavírá Jan Kuhn.