Mohlo by vás také zajímat
Dekarbonizace přes návrat k historii. Budou moře zase brázdit nákladní lodě s plachtami?
Libor Akrman 23. srpna 2023Na svoji první plavbu se nákladní loď Pyxis Ocean vydala vybavená speciálními pevnými plachtami WindWings, které vyvinula britská firma BAR…
Norové sází na elektřinu i v nebi. Do roku 2040 mají být kratší lety jen elektrické
František Novák 2. srpna 2023Severská země se rozhodla, že po elektrifikaci osobních aut, ve které je světovou špičkou, bude diktovat směr i v letecké…
Brno stále čeká na nový územní plán. Než se ho dočká, sází na užší spolupráci s developery
Libor Akrman 15. června 2023Jihomoravská metropole již bezmála 30 let čeká na nový územní plán. Nedostatek bytů chce město řešit přímou spoluprací s developery,…
Metro pod Brnem? Začíná se s hledáním řešení pro lepší spojení severu a jihu města
O podzemní kolejové dráze se v Brně mluví od sedmdesátých let minulého století, město si od ní dlouhodobě slibuje rychlejší spojení v severojižním směru a výrazné odlehčení povrchové dopravě, která je v posledních letech ve špičkách přetížená. Brněnští radní proto v průběhu léta vyhlásili soutěž na zpracovatele studie proveditelnosti podzemní kolejové dráhy, takzvaného severojižního kolejového diametru. Studie má napovědět, jestli bude lepší vést pod centrem města tramvajovou či železniční trať, nebo klasické metro, a zda se vůbec stavba ekonomicky vyplatí. Dráha má stát miliardy korun.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Regulace elektrokol podle Prahy? Pokuty za špatné parkování i konec křiklavých barev
Přeprava budoucnosti: po létajících autech přichází také vize vlaku s křídly
VIDEO: Ani Pinďa už to nežere. Myslivci nevědí, co se zvěřinou, zkouší vlastní on-line prodej

každý pátek ve vašem e-mailu.