Mohlo by vás také zajímat
Na pašerácké stezce. Rusko udržuje dopravní letadla ve vzduchu za pomoci překupníků
František Novák 20. května 2024Západní sankce nejprve způsobily kolaps dovozu náhradních dílů pro dopravní letouny ruských leteckých společností. Aerolinky však postupně našly nové způsoby,…
Zákaz spalovacích motorů v EU oslabuje. Němci začínají otáčet
František Novák 29. dubna 2024Němečtí politici z CDU a CSU stále častěji zpochybňují termín ukončení prodeje aut se spalovacími motory v roce 2035.
Soukromé vrtulníky jsou stále více žádané. Bohatí lidé je vnímají jako symbol úspěchu
František Novák 12. února 2024O luxusní helikoptéry britského výrobce Hill za 600 tisíc liber je obrovský zájem. Zájemci platí nevratnou zálohu sto tisíc liber,…
Metro pod Brnem? Začíná se s hledáním řešení pro lepší spojení severu a jihu města
O podzemní kolejové dráze se v Brně mluví od sedmdesátých let minulého století, město si od ní dlouhodobě slibuje rychlejší spojení v severojižním směru a výrazné odlehčení povrchové dopravě, která je v posledních letech ve špičkách přetížená. Brněnští radní proto v průběhu léta vyhlásili soutěž na zpracovatele studie proveditelnosti podzemní kolejové dráhy, takzvaného severojižního kolejového diametru. Studie má napovědět, jestli bude lepší vést pod centrem města tramvajovou či železniční trať, nebo klasické metro, a zda se vůbec stavba ekonomicky vyplatí. Dráha má stát miliardy korun.