Mohlo by vás také zajímat
Německé benzinky zbrojí na éru elektromobility. Nechtějí přijít o klienty
František Novák 12. ledna 2023Německá vláda plánuje, že do konce dekády vznikne v zemi milion dobíjecích stanic. Zatím jich je pouze 70 tisíc. Do…
Technický zázrak? První vlak na světě, který dokáže plynule měnit rozchod kol za jízdy
Libor Akrman 4. ledna 2023Ve Švýcarsku vyjel 10. prosince na trať zbrusu nový vlak GoldenPass Express v barvách železniční společnosti MOB. Malý technický zázrak…
Co kdyby Rusko chtělo napadnout Evropu? Pro přesuny vojsk by nám chyběly silnice a železnice
František Novák 6. prosince 2022V případě útoku Ruska na východní členy Severoatlantické aliance, budou mít alianční vojáci problémy s logistikou. K východním hranicím EU…
Metro pod Brnem? Začíná se s hledáním řešení pro lepší spojení severu a jihu města
O podzemní kolejové dráze se v Brně mluví od sedmdesátých let minulého století, město si od ní dlouhodobě slibuje rychlejší spojení v severojižním směru a výrazné odlehčení povrchové dopravě, která je v posledních letech ve špičkách přetížená. Brněnští radní proto v průběhu léta vyhlásili soutěž na zpracovatele studie proveditelnosti podzemní kolejové dráhy, takzvaného severojižního kolejového diametru. Studie má napovědět, jestli bude lepší vést pod centrem města tramvajovou či železniční trať, nebo klasické metro, a zda se vůbec stavba ekonomicky vyplatí. Dráha má stát miliardy korun.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Regulace elektrokol podle Prahy? Pokuty za špatné parkování i konec křiklavých barev
Přeprava budoucnosti: po létajících autech přichází také vize vlaku s křídly
VIDEO: Ani Pinďa už to nežere. Myslivci nevědí, co se zvěřinou, zkouší vlastní on-line prodej

každý pátek ve vašem e-mailu.