Podle odhadů společnosti Adobe skončí 88 procent vizitek, které někomu dáte, do týdne v koši (v lepším případě na tříděný odpad).
Tak proč se s nimi tisknout, když máme LinkedIn a všechny kontakty v mobilu a e-mailu?
Protože se může snadno stát, že budete offline. Navíc, jak upozorňuje guru etikety Ladislav Špaček: „Předání vizitky není bezvýznamné gesto. Například v Japonsku je to velký obřad.“
„Čím víc je dnešní doba virtuální, tím důležitější je osobní setkání a dobrý dojem tváří v tvář. O tom, jestli budete úspěšní a budete vydělávat, na začátku rozhoduje téměř každá jednotlivá schůzka, obzvlášť u malých firem,“ myslí si Richard Moross, který v roce 2004 založil společnost MOO.com (lídr tisku vizitek na britském trhu).
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Už jste slyšeli o netiketě? Její úroveň se může stát i vaší vizitkou
Coffee first! Firmy jsou kávou posedlé, kanceláře dokonce designují podle kávovaru
Petr Novague (designér): Nechci navrhovat drahé věci. Spíš produkty, kterých se prodá hodně
Čtyři důvody pro zachování
Stoupenci vizitek nejčastěji zmiňují čtyři klíčové argumenty, proč malým papírovým kartičkám zůstat věrní i v digitální době:
1. Vizitka je klíčový nástroj při networkingu a silný „icebreaker“.
2. Je to účinný prvek přímého či osobního marketingu. Zkuste vizitky nechat v byznys salonku na letišti, na vhodném místě na veletrhu, na recepci firmy nebo klidně na baru, když víte, že v blízkosti jsou kanceláře firem, které vás zajímají.
3. Vizitka je neoddělitelná část prvního dojmu a prezentace vaší firmy.
4. Zároveň tím ukazujete, že jste neustále ve střehu a připraveni. (Pamatujte ale, že vizitky nejsou Pokémoni, nemusíte je posbírat všechny!)
INFOGRAFIKA: Vizitková evoluce
(Celou infografiku si zobrazíte kliknutím na obrázek.)
Zdroj: uprinting.com
Vývoj nezastavíš. Ani u vizitek
Aby navštívenky nebyly pouze staromódním prvkem obchodních schůzek, zkuste je vylepšit. Na vizitku si můžete nechat natisknout QR kód nebo kontakty nahrát přímo do zabudovaného NFC čipu. Pokud dostanete vizitku, naskenujte si ji co nejdříve do adresáře v mobilu pomocí aplikací jako ABBYY či CamCard.
„V budoucnu se budou vizitky tisknout na 3D tiskárnách, aby byly unikátní, a každý si je bude moci maximálně přizpůsobit,“ predikuje mimo jiné Joseph Flynt z 3D Insideru.
Ještě dál se ve svých vizích odvážila jít britská firma Instaprint, podle níž by vizitky mohly být interaktivní s malým dotykovým displejem, nebo dokonce zobrazovat kontaktní údaje v podobě hologramů.
VIDEO: Jak bude vypadat budoucnost vizitek v době technologií?
Zdroj: youtube.com
Osobně z ruky do ruky
Pár čísel o vnímání vizitek |
Zdroj: smallbiztrends.com |
Na vizitky nedá dopustit ani mladá konzultační firma JuiceUP, která se snaží zlepšit produktivitu zaměstnanců a vztahy ve firmách.
„Ačkoliv jsme fanoušci inovací a moderních technologií, vždy preferuju osobní setkání. Vizitka je pro mě jeho symbolem, vyměňuje se z ruky do ruky a nikdy jinak. A mně v tu chvíli i prozradí něco málo o člověku, s nímž se setkávám,“ vysvětluje zakladatel firmy JuiceUP Ivo Hrdina.
Spolu s vizitkami je podle něj dalším „must have“ prvkem firemní prezentace také profil týmu na profesní sociální síti LinkedIn. Vnímá ho jako důležité rozšíření prezentace sebe a své značky.
Personalisté potvrzují, že LinkedIn používají především jako vyhledávač a „udržovač“ kontaktů. Je to jednodušší než listovat stohem vizitek, které navíc prozrazují jen jméno, funkci a váš grafický vkus.
Článek, který byl redakčně upraven, původně vyšel na serveru MoreThenOffice.eu.