4,2 mld. Kč
Loni Češi během akčních výprodejů na černý pátek utratili přes čtyři miliardy korun, vyplynulo z dat Asociace pro elektronickou komunikaci (APEK). Na letošní statistiky si musíme chvíli počkat.
> 20 mld. Kč
V české e-commerce se ročně protočí přes 100 miliard korun, celou pětinu částky přitom tvoří vánoční období startující právě takzvaným Black Friday. „Očekáváme, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi on-line přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince,“ říká Jan Vetyška.
Podle odhadů APEK dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince. „Letos připadá Štědrý den na úterý, což posunulo možnosti dodání dárků na poslední chvíli. S ohledem na vylepšené možnosti doručení zboží očekáváme, že spotřebitelé budou intenzivně nakupovat on-line až do poslední možné chvíle.“
70 %
Podle dat společnosti AcomWare se do loňských slevových akcí v rámci Black Friday zapojilo až 70 % velkých e-shopů a 53 % největších kamenných řetězců.
80 %
Obchodníci nabídnou během Black Friday slevy dosahující i 80 procent. To se ale bude týkat jen úzkého sortimentu zboží. A dejte pozor! Někdy zdánlivě vypadající sleva nemusí být pravou slevou. Je tedy lepší nakupovat s rozmyslem.
> 100
Průměrný počet kliknutí potvrzujících objednání zboží se u českých e-shopů pohybuje kolem stovky za jednu sekundu. Tato hodnota se ale během Black Friday rapidně zvyšuje. „Některé e-shopy realizují akci Black Friday skutečně jen v pátek. Hodnoty návštěvnosti pak můžou v tento den dosahovat v průměru až desetinásobku v porovnání s celoročním průměrem,“ říká Lukáš Havlásek, CEO společnosti Shopsys.
3 871 Kč
Přesně tolik v průměru utratí během výprodejů Black Friday zástupce mužského pohlaví. Teď možná zboříme jeden mýtus, když napíšeme, že ženy jsou v tomto ohledu zdrženlivější. Podle dat Picodi.com totiž v průměru utratí 3 247 korun.
3,4
Podle průzkumu jeden Čech pořídí během Black Friday v průměru 3,4 produktu. K nejčastěji pořizovaným kategoriím zboží patří v Česku oblečení, obuv, elektronika, domácí spotřebiče, kosmetika a dětské zboží, uvádí Black-Friday.Global.
10.00–11.00
Víte, kdy nejčastěji Češi během Black Friday nakupují? Teď už ano. Je to mezi dopolední 10. a 11. hodinou. „Až 55 % dotazovaných Čechů přiznalo, že nakupují i během pracovní doby,“ uvádí server Picodi.com.
66 %
Podle výzkumu vyhledávače módy Glami 66 % respondentů potvrdilo, že velký nákup oděvů, obuvi a módních doplňků nechávají schválně na tuto slevovou akci. Vždy a pravidelně využívá tento den pět procent respondentů. Často oblečení kupuje v rámci akce 12 procent lidí a občas se zapojí 23 procent oslovených.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Český deficitní rozpočet a předvánoční “utrácecí” horečka
Již žádní elfové, žádný Santa Claus. Odteď již jen Digi Santa
1,36 %
I během nákupní horečky se snažte být obezřetní. Nejde sice o nijak závratné číslo, ale dle údajů PayPalu 1,36 % všech on-line transakcí souvisejících s Black Friday představuje pokus o podvod.
18 %
Podvodníci tyto akce rádi zneužívají, o čemž svědčí i další statistika PayPalu. Podle něj se počet pokusů o podvod na černý pátek zvyšuje o téměř jednu pětinu.
A jedna kvízová otázka na závěr:
Tipnete si, v kterém českém městě je největší nárůst zájmu o nakupování během Black Friday? Je to Praha, Ústí nad Labem, nebo Kladno?
Odpověď najdete pod tímto odkazem.