Online půjčka? Na první pohled víc práce pro klienta. Ale opravdu jen na první
Máte zájem o půjčku, třeba tu nebankovní? Pak je prvním nutným krokem vybrat si z nabídky poskytovatelů napříč trhem. Až máte vybráno, pak teprve vyplňujete online formulář, s nímž skrze srovnávač oslovíte zvoleného poskytovatele půjčky.
Poskytovatel se vám ozve, v případě nutnosti požádá o doplnění některých údajů a dokladů, poté rozhodne, zda vám úvěr schválí. Když to dobře dopadne, obdržíte během chvilky peníze na účet, nebo si pro ně zajedete na předem dohodnuté místo.
Na první pohled to působí jako příliš mnoho práce a odpovědnosti na straně klienta. Sám si musí vybrat, sám se musí ozvat, sám musí vyplnit a odeslat… Faktem však je, že ve srovnávači, který může pro porovnání tržní nabídky využít, pracují odborníci, kteří dokáží s výběrem pomoci. Navíc se tu porovnávají jen půjčky od ověřených poskytovatelů – s licencí České národní banky. A během online vyřizování půjčky lze u vybraného poskytovatele využít telefonické asistence úvěrového specialisty.
Půjčka na pobočce? I tady si musí klient nejprve vybrat!
Půjčka na pobočce vypadá mnohem snáz. Přijdete, vyptáte se pracovníka pobočky na vše, co vás zajímá, a ještě si od něj necháte vyplnit (nebo alespoň zkontrolovat) žádost o úvěr a všechny k tomu potřebné dokumenty.
Jenže je to pouhé zdání jednoduchosti. Kdykoliv jdete na pobočku, už musíte mít vybráno – alespoň co se poskytovatele týká. Už jste museli absolvovat stejné kolečko jako u online půjčky. Jen místo toho, abyste vyplnili formulář doma a přes internet, se rozjedete na pobočku, kde vám s vyplněním pomohou. Takže k náročnému kroku jedna (výběr) přibude časově náročný krok dva (návštěva pobočky).
Ilustrační foto / Zdroj: Pixabay.com
Probouzí se staronový trend
Přestože je vyřízení půjčky s návštěvou pobočky mnohem komplikovanější (především časově a prostorově), nebankovní společnosti otevírají nové kamenné pobočky, dokonce i v menších městech. Tradiční pobočkovou síť má například FairCredit, Profi Credit, Provident a další již zavedené úvěrové společnosti. A otevření kamenných poboček nedávno avizovala společnost Home Credit.
„I když to na první pohled vypadá, že jdeme proti proudu, protože služby, a to především finanční, se posouvají do online prostředí a v dnešní době řada bankovních domů počet svých poboček spíše snižuje, snažíme se tímto krokem vyjít vstříc klientům, kteří preferují osobní kontakt při sjednávání půjčky. Je pro ně klíčový z hlediska důvěryhodnosti, zkrátka se cítí bezpečněji, když vědí, že se mohou obrátit na konkrétní provozovnu, v případě, že jiná komunikace jim není příjemná,“ sdělil médiím Milan Cáder, marketingový a produktový ředitel Home Credit ČR a SR.
Proč nebankovní společnosti otevírají pobočky?
Chování Čechů dlouhodobě ukazuje, že online pohodlí je jen jedna stránka věci. Druhou stránkou je zdánlivá psychická úleva plynoucí z možnosti „zajít se zeptat“. Češi raději spoléhají na konzultaci s člověkem za přepážkou, než na vlastní přemýšlení a porovnání dostupných půjček.
Rádi zapomenou, že člověk za přepážkou bude vždycky doporučovat produkty té společnosti, pro kterou pracuje. A že na porovnání napříč trhem se tu rozhodně nedostane. Jenže kontakt s osobním bankéřem je mnohým lidem „nad zlato“. Začíná si to uvědomovat stále více finančních domů.
Zkrátka: osobní kontakt neztrácí na důležitosti. Možná bude při rozhodování se o nákupu (nejen půjček) stále důležitějším.
Tento článek je komerční sdělení. Peak.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah.