Česká republika je na světové špičce v oblasti e-commerce. Její výrazný nárůst navíc urychlila pandemie covidu-19, která většinu lidí do jisté míry „uvěznila“ doma, čímž je vlastně i donutila realizovat své nákupy on-line.
Podle Michala Forejta, ředitele divize spotřební elektroniky ve společnosti Samsung ČR, je stále patrný nárůst tržeb on-line prodejců. „Oproti loňsku je však dynamika o něco menší. Loni se nárůsty pohybovaly klidně i o 30-40 procent, vzrostly počítače, roušky. Letos je to na úrovni kolem 16 procent z celkových maloobchodních tržeb,“ říká v podcastu Peak.cz k prodejním trendům, přičemž Česko je lehce nadprůměrně oproti většině evropských zemí.
DALŠÍ PODCASTY PEAK.cz:
Jan Pavel (Národní rozpočtová rada): Vyšší sazby se v reálné ekonomice odrazí až s delším časovým odstupem
Zdeněk Bečvář (ČVUT): Na projektech za hranicí mobilní sítě 5G už pracujeme několik let
Lukáš Sedláček: Inovujte, dělat něco neefektivně je v dnešní době blbost
Jan Troják (ČSOB): PPP projekty jsou vhodné tam, kde veřejný sektor potřebuje službu dlouhodobě
Podle Forejta je evidováno v Česku skoro 45 tisíc eshopů, což podle něj v průměru dělá 200 lidí na jeden eshop. „Je však potřeba rozlišovat a vybírat si ty kvalitní. Nabízelo by se říci, kupujte u těch velkých, které nabízejí sice možná vyšší cenu, ale zákazník má jistotu férové služby. Důležitou roli stále ještě hraje cena, nicméně stále více se lidé dívají už i na doprovodné služby,“ tvrdí.
A podotýká, že Česko je do jisté míry unikátní v rychlosti dodávek. Ve světe běžně zákazník počká tři až čtyři dny. „Českých 24 hodin je unikátem, s kterým se mohou i velcí čeští hráči prosadit v zahraničí,“ doplňuje.