Robotizace a umělá inteligence pronikají do nejrůznějších průmyslových oborů. Avšak stávají se nedílnou součástí i takových odvětví, jako je bankovnictví.
„Roboti u nás poslouchají hovory a pak je třídí, čtou e-maily od notářů a připravují odpovědi, porovnávají fotky klientů s reálnými videi a ověřují pravost,“ popisuje jejich využití v ČSOB Denisa Parkosová, ředitelka pro oblast Operations, která byla hostem podcastu Peak.cz.
Využití robotizace a umělé inteligence pomáhá v bance urychlit rutinní činnosti, které by navíc lidem zabraly mnoho času. Díky digitalizaci se lidé mohou věnovat důležitějším úkolům.
DALŠÍ PODCASTY PEAK.CZ:
Michal Bláha (Hlídač státu): Ve státní správě je zakořeněn zvyk dokumenty spíše neukazovat
Jan Hájek (Zážitky.cz): Zjistil jsem, že náš byznys je extrémně citlivý na jakékoli prohlášení vlády
Pavel Doležal (Avant): Černá labuť jako koronavirus může nastat kdykoli. Nevyhneme se jí ani u investic
Radek Škoda: Je vidět intenzivní boj o to, kdo si urve kus koláče z energetického mixu Česka
„Máme dva směry využívání robotizace. V jednom směru v podstatě nahrazujeme určité kroky, dříve vykonávané lidmi, robotem, tzv. pure robotization. V tom druhém roboty využíváme při propojování více technologií, čímž vznikají celé automatické procesy. Například při vypořádávání dědictví, kdy dostaneme informaci, že klient zemřel, a robot v tomto oznámení vyhledá podstatná data, která potřebujeme – jméno, datum úmrtí a tak dále,“ popisuje Parkosová.
Díky automatizaci se podle ní v některých případech podařilo odsunout administrativu „do pozadí“, protože ji zvládne robot a člověk se může více soustředit na potřeby klientů.